Aarhus University Seal

rOpen Workshops i Javngyde og Sillerup

Afholdelse af workshop for lodsejere I de to rOpen feltområder

Invitation til workshop

Nye lokale data er indsamlet – hvordan får du gavn af dem?

Sillerup

Den 29. oktober 2018

kl. 19.00-21.30

På Sillerup Plejekollegium

Sillerup Møllevej 3, 6100 Haderslev

Javngyde

Den 30. oktober 2018

kl. 19.00-21.00

På Nørre Vissing kro

Låsbyvej 122, 8660 Skanderborg

SEGES, Aarhus Universitet og GEUS arbejder på at få en bedre viden om kvælstoftilbageholdelse i danske landbrugsjorde og i undergrunden – i et projekt der hedder rOpen. Vi vil skabe et overblik over, hvilke egenskaber din jord og din undergrund har, og hvordan det er til gavn for dig og din bedrift.

Nye data om geologien og vandkemien er derfor indsamlet i dit lokalområde, og vi vil meget gerne vise de indsamlede informationer til dig. Du er derfor inviteret til en workshop, hvor vi over en kop kaffe og et stykke kage vil få os en uformel snak om, hvordan du som landmand kan få gavn af denne viden, og hvordan din erfaring kan bringes i spil. Desuden vil du også blive up to date på projektet og den målrettede regulering.

Vi glæder os til en aften, hvor vi alle kan blive klogere.

Det er gratis at deltage i mødet, og tilmelding skal ske senest 26. oktober 2018 på e-mail til Line Kolding Thostrup, likt@seges.dk.

Ved tilmelding skriver du, hvilken dato du vil deltage samt navn, adresse og telefonnummer.

Har du lyst til at vide mere om rOpen, så gå ind på www.ropen.dk